Monday, 1 August 2011

Bukan setakat lapar dan dahaga sahaja ya?

Assalammualaikum.
Selamat sejahtera.

Bulan Ramadhan bakal menjelma lagi! Bulan yang ditunggu-tunggu. Alhamdulillah. Semoga segalanya berjalan dengan lancar nanti. Harap-harap ibadah puasa kita bukan setakat merasa lapar dan dahaga sahaja ya? Marilah sama-sama kita berusaha sedaya-upaya untuk melipat gandakan pahala kita. InsyaAllah, amin ya rabbal a'lamin ;)

p/s; ada tiga perkara aku nak sampaikan:



1.Sila ikut arahan mudah ini.


Via Tumblr :)




2.Meh follow blog ini yang dilahirkan oleh Mohd Jayzuan, salah satu penulis kegemaran saya!

Inspirasi aku ini akan menghasilkan entri-entri sepanjang bulan Ramadhan ini. Kata-katanya memang A++. Tak rugi kalau kau jenguk, insyaAllah ;)





3.Kata-kata.
Ini untuk manusia-manusia yang mungkin pernah ada perselisihan faham dengan aku. Dah lama aku nak sampaikan, tapi tak tersampai:

Semua sakit telah aku lepaskan, semua dendam telah aku hilangkan.
Semua yang berlegar ketika itu, aku tak ingin rasa lagi.

Kalau memang aku salah, aku mohon lebih berjuta kemaafan daripada kau.
Aku harap kau terima dengan pintu yang terbuka seluas-luasnya.

Kalau tak diterima, aku faham dan mengerti. 
Akan aku tunggu sehingga diterima walaupun memakan sejuta hari.
Kalau pun kau salah, memang dah lama aku maafkan, cuma tak disarankan kepada kau kerana ego menghantui diri.

Mari mulakan muka surat yang baru, 
koyakkan muka surat lama lalu dikitar semulakan muka surat itu.
Ya?
:)


4. Buku Bogel Menuju Tuhan.
Siapa yang masih belum dapatkan, jangan lupa dapatkan buku ini! 

Di mana? 
MPH bookstores dan Kinokuniya di KLCC !

Belian secara online:

Book page yang dihandle oleh aku. Meh lah tanya soalan di situ, kalau boleh dijawab, akan aku jawab, insyaAllah :)
   


Selamat berpuasa kepada semua umat Islam tak kira bangsa, bahasa, warna kulit dan adat! Kita tetap bersaudara walau di mana pun kita berada selagi kita sesama Islam. 



Jaga diri.
Qistina Ariff xx

No comments: